Gimnastyka buzi i języka – innowacja pedagogiczna z elementami logorytmiki w grupie Jeżyków, w Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żubra Pompika w Hajnówce

Zdjecie przedstawia dzieci siedzące przy stoliku. Przed każdym z nich na stole leży kartka papieru z narysowanym konturem drzewa. Na kartce leżą kolorowe, papierowe listki, które dzieci za pomocą słomki umieszczonej w ustach, wciągając powietrze do siebie, przenoszą z miejsca na wybrane miejsca.

Sprawność aparatu artykulacyjnego, czyli popularna gimnastyka buzi i języka są niewątpliwie ważnym elementem rozwoju mowy i wymowy, dlatego dzieci z grupy Jeżyków podjęły wyzwanie i rozpoczęły ćwiczenia logopedyczne w ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej.

W czasie zajęć przedszkolaki doskonały między innymi percepcję słuchową. To dzięki jej sprawnemu funkcjonowaniu dziecko spostrzega, zapamiętuje i rozpoznaje dźwięki, wśród których znajdują się również dźwięki mowy. Wspólne muzykowanie, granie, śpiewanie oraz odtwarzanie rytmów z wykorzystaniem między innymi instrumentów dało dzieciom wiele radości. Z dużym zaangażowaniem Jeżyki próbowały swoich sił przenosząc kolorowe listki za pomocą słomek. Zadanie może nie było zbyt proste ale i z tym poradziły sobie bardzo dobrze.

Na zakończenie przyjemny relaks przy wierszykach masażykach. Ćwiczenia relaksacyjne pomogły dzieciom przenieść się w świat spokoju, zapomnieć o zmartwieniach, a przy okazji dostarczyły niemało satysfakcji z wspólnej zabawy.

Justyna Karpiuk i Elżbieta Wołkowycka

Zdjęcia: Jolanta Wołkowycka

Opis galerii zdjęć:

Zdjęcia prezentują dzieci z najstarszej grupy Jeżyków z Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żubra Pompika w Hajnówce podczas zajęć pt. „Gimnastyka buzi i języka", które stanowią innowację pedagogiczną z elementami logorytmiki. Dzieci siedzą na podłodze w półokręgu, ich oczy skierowane są na dwie prowadzące zajęcia, siedzące naprzeciwko nich. Na następnym zdjęciu dzieci są w pozycji „na kucaka", w rozsypce – na podłodze rozłożone są szablony chmur. Prowadząca zajęcia w ręku trzyma tamburin. Następnie dzieci w pozycji stojącej trzymają w rękach instrumenty perkusyjne: marakasy i trójkąty. Na kolejnych zdjęciach dzieci siedzą na podłodze, przed każdym z nich leży drewniana podkładka, na której leżą papierowe listki w kolorach żółtym pomarańczowym i czerwonym. Dzieci kolejno wyklaskują ułożone przed sobą z listków rytmy. Tym razem dzieci siedzą na podłodze jeden za drugim i patrząc na prowadzące zajęcia dwie panie, wykonują na plecach u kolegi lub koleżanki masażyk relaksacyjny. Następnie dzieci siedzą przy stolikach, na których leżą kartki z narysowanymi konturami drzew, obok leżą kolorowe, papierowe listki. Dzieci trzymając słomkę w ustach, nabierając powietrza przenoszą listki z miejsca na wybrane miejsce.



KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

       Koordynator do spraw dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.