Zarejestruj swoją firmę przez internet

logo ceidg
 

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej

Rejestracja działalności gospodarczej następuje poprzez przesłanie wniosku CEIDG-1 do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospoadrczej. Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Wniosek CEIDG-1 przedsiębiorca może złożyć w następujący sposób:

  • w formie elektronicznej - wypełniając samodzielnie formularz elektroniczny*, który jest dostępny na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl, a następnie przesyłając go bezpośrednio do CEIDG

  • w formie tradycyjnej - wypełniając formularz papierowy i składając go w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju

  • przez telefon - od stycznia 2017 r. została uruchomiona proaktywna usługa pozwalająca na rejestrację własnej firmy przez telefon, to pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji publicznej.

    Jak to działa?

    W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejstracji działalności gospodarczej, przyjmuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu CEIDG. Po rozmowie, klient otrzyma sms z numerem wniosku, z którym może się udać do dowolnego urzędu gminy. Urzędnik wydrukuje wniosek i przedłozy do podpisu. Całą rejestrację można wykonać również w pełni elektronicznie, wykorzystując do tego profil zaufany lub podpis elektroniczny. Załóż firmę przez telefon to pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji publicznej.

*poprzez logowanie się do CEIDG bądź też bez logowania się do systemu. W przypadku anonimowego logowania należy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku udać się do dowolnego Urzędu Miasta/Gminy celem potwierdzenia tożsamości (urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku).

Wniosek składany w formie elektronicznej powinien zostać podpisany przez przedsiębiorcę:

  • podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym

    Podpis elektroniczny jest usługą komercyjną. Kupujący zawiera z kwalifikowanym podmiotem umowę subskrybencką, której warunki określa polityka certyfikacji lub kodeks postępowania certyfikacyjnego. Podpis elektroniczny można wykorzystywać szerzej w działalności gospodarczej np. do podpisywania umów i faktur. Zakup podpisu elektronicznego na potrzeby działalności gospodarczej może być zakwalifikowany, jako koszt uzyskania przychodu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

  • podpisem potwierdzonym profilem zaufanym (eGO) lub

    Jak założyć Profil Zaufany (eGO)?

  • Wejdź na www.epuap.gov.pl

  • Zarejestruj się i załóż konto.

  • Wypełnij formularz, aby złożyć wniosek i potwierdź swoją tożsamość.

  • Tożsamość możesz potwierdzić, wykorzystując identyfikację online z twojego banku.

  • Tożsamość możesz potwierdzić również w wybranym urzędzie w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Lista punktów potwierdzających znajduje się na www.epuap.gov.pl

  • z użyciem bankowości internetowej.

Wniosek składany w formie papierowej powinien zostać:

  • podpisany osobiście przez przedsiębiorcę przy urzędniku przyjmującym wniosek po okazaniu dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości lub

  • podpisany przez pełnomocnika/prokurenta przedsiębiorcy po okazaniu pełnomocnictwa do spraw związanych z działalnością gospodarczą oraz dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości pełnomocnika (opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa do akt pobierana jest w przypadku gdy wniosek składa pełnomocnik/prokurent, którego ustanowienie nie zostało ujawnione we wpisie przedsiębiorcy w CEIDG i jednocześnie jest to osoba z dalszej rodziny lub osoba obca) lub

  • przesłany listem poleconym do urzędu gminy wraz z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu na wniosku CEIDG-1.

 

UWAGA!

Wszelkie czynności związane z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii są BEZPŁATNE.

 

Więcej informacji na temat prowadzenia działalności gospodarczej można uzyskać w serwisie informacyjno-usługowym dla przedsiębiorcy www.biznes.gov.pl

 

 

 

OBSŁUGA PRZEDSIĘBIORCY

Urząd Miasta Hajnówka

Referat Polityki Gospodarczej
ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka (pok. 221, 220)
tel. 85 682 64 45, 85 682 20 16
godziny otwarcia: pon.- pt. 7.30 – 15.30

 

PLIKI DO  POBRANIA:

Instrukcja wypełniania formularza CEIDG-1 (obowiązuje od dnia 30.04.18)

Formularz CEIDG-1

Załącznik CEIDG-MW

Załącznik CEIDG-RD

Załącznik CEIDG-RB

Załącznik CEIDG-SC

Załącznik CEIDG-PN

Załącznik CEIDG-POPR

Załącznik CEIDG-ZS - aktualizacja 28.02.2019r.

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

       Koordynator do spraw dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.