Konkurs na znak graficzny

logo HajnowkaOdNowaOśrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz Miasto Hajnówka ogłasza konkurs na znak graficzny, którym oznaczane będą lokalne produkty i inicjatywy. Konkurs ogłaszany jest w ramach trzyletniego projektu „Hajnówka OdNowa. Kooperacja w rewitalizacji- doświadczenia z Reggio Emilia"

 

Celem konkursu jest stworzenie logo/znaku graficznego, które stanie się motywem, grafiką lub wzorem użytkowym m.in. produktów wytwarzanych w ramach świadczenia usług społecznych na terenie miasta Hajnówka lub produktów promujących miasto Hajnówka. Stworzony znak będzie wykorzystywany m. in. do ekspozycji zewnętrznych (np. baner, billboard, plakat, roll-up, tablica na elewacji budynku) i oznakowania produktów (np. etykiety)

 

Media piszą o konkursie

Zgłoszenie do konkursu

Pytania i odpowiedzi

Informacja o zgłoszonych projektach

Informacja o terminie ogłoszenia wyników i wręczenia nagród

Protokół z posiedzenia komisji konkursowej w sprawie rozpatrzenia Konkursu na znak graficzny

Hajnówka pod pogodnym znakiem

Relacja filmowa z rozstrzygnięcia konkursu

Motyw graficzny dla produktu regionalnego z Hajnówki – konkurs rozstrzygnięty

Magdalena Chirko

Anna Pacewicz



dodano: 6 listopada 2019r.

Motyw graficzny dla produktu regionalnego z Hajnówki – konkurs rozstrzygnięty

Nowa propozycja znaku graficznego dla Hajnówki to próba wyrażenia istniejącego logo promocyjnego Marki Hajnówka - HAJNÓWKA. DUCHOWA WITALNOŚĆ na szczególnie ważnych dla miasta polach eksploatacji – produktach regionalnych i usługach społecznych, głównie wpisujących się w kontekst rewitalizacji. Co ważne – Hajnówka nie zmienia istniejącego znaku, który odwołując się do przyrodniczego-kulturowego potencjału oraz dziedzictwa miasta i regionu właściwie oddaje charakter Hajnówki. Znak HAJNÓWKA. DUCHOWA WITALNOŚC pozostaje oficjalnym znakiem promocyjnym miasta. Nowa propozycja jest uzupełnieniem marki (subbrandem), w jasny sposób nawiązującym do idei marki głównej, a jednocześnie podkreślającym szczególne obszary i sfery działalności miasta oraz jego społeczności.

Nowa propozycja oznakowania wybranych produktów i usług z jednej strony ma podkreślać ich znaczenie, a z drugiej ma być ułatwieniem i wsparciem kierowanym ze strony samorządu miasta głównie do lokalnych organizacji pozarządowych. To próba zasygnalizowania istotnego znaczenia dla rozwoju Hajnówki i jej wizerunku produktów stąd, wysokiej jakości, wytwarzanych w oparciu o tradycyjne metody, lokalne zasoby i surowce, które są doceniane na zewnątrz i wymagają dodatkowego wsparcia promocyjnego, jak również to zachęta do włączania się partnerów prywatnych i społecznych w proces rewitalizacji Hajnówki. Produktami takimi mogą być np. Marcinek Hajnowski, wpisany na Listę Produktów Tradycyjnych, wytwarzany na bazie tradycyjnej receptury, inne produkty wpisane na tę listę, sery, twaróg, czy masło wytwarzane na bazie mleka pochodzącego z Regionu Puszczy Białowieskiej, tradycyjne pieczywo oraz wyroby cukiernicze oparte na lokalnych składnikach, wyroby rzemieślnicze itp. W przypadku usług znakiem wyróżnione będą takie, które wykażą oddziaływanie na popularyzację i wzmocnienie lokalnych potencjałów, np. produkcja przedmiotów użytkowych bazujących na lokalnym wzornictwie i designie, świadczenie usług kulinarnych w oparciu o tradycyjne, regionalne receptury i produkty.

System wdrożenia znaku będzie zakładał m.in. opracowanie oraz nieodpłatne udostępnianie gotowych szablonów graficznych np. etykiet, opakowań, plakatów, elementów nowego oznakowania do wykorzystywania na innych polach eksploatacji związanych z realizacją usługi czy wytwarzaniem produktu, wskazanych przez zainteresowany podmiot czy lokalnego wytwórcę. Udostępnianie będzie następowało każdorazowo indywidualnie, po poświadczeniu przez dany podmiot spełniania określonych kryteriów i warunków udostępniania. W efekcie zakłada się spójne oznakowanie grupy produktów regionalnych z Hajnówki (np. wyrobów, przedmiotów, usług) o szczególnych walorach, jakości, które stworzą pakiet produktów z naszego miasta, a poprzez spójne oznakowanie graficzne będą łatwiej rozpoznawalne przez odbiorców, np. turystów poszukujących wyjątkowych, lokalnych produktów, które mogą spróbować i zakupić na pamiątkę z Hajnówki czy Regionu Puszczy Białowieskiej. W najbliższych miesiącach nowy system oznakowanie będzie poddany testowaniu.

Nad nową propozycją systemu oznakowania pracowało 64 osoby z całej Polski, które zgłosiły 90 propozycji. Komisja w składzie: dr hab. Jarosław Perszko, prof. Politechniki Białostockiej, Barbara Bańka, dr Tomasz Samojlik, Katarzyna Łotowska i Magdalena Chirko nagrodziła pracę Agaty Łukszy (Hajnówka) oraz zdecydowała o przyznaniu dwóch wyróżnień (Błażej Krzepina – Szczecin, Maciej Burda Poznań). Rozstrzygnięcie wraz z ogłoszeniem wyników nastąpiło 28 października 2019 r. Nagrodzone prace oraz relację z przeprowadzonego konkursu, wraz z protokołem komisji można zobaczyć na stronie www Urzędu Miasta w zakładce REWITALIZACJA.

Zadanie zrealizowano w ramach projektu "Hajnówka OdNowa. Kooperacja w rewitalizacji - doświadczenia w Reggio Emilia".

Magdalena Chirko

Urząd Miasta Hajnówka


 


dodano: 6 listopada 2019r.

Relacja filmowa z rozstrzygnięcia konkursu


 

 


 


dodano: 30 października 2019r.

Hajnówka pod pogodnym znakiem

Konkurs na znak dla Hajnówki, zorganizowany przez Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz Miasto Hajnówka wygrała Agata Łuksza. Graficzka z Hajnówki pokonała 64 profesjonalistów i amatorów z całej Polski, którzy nadesłali w sumie 90 prac. Wyniki ogłoszono 28 października w Hajnowskim Domu Kultury.

- Nawiązanie do istniejącego logotypu miasta było jak najbardziej zamierzone. Chciałam, by znak z nim korespondował i był jego dynamiczniejszą, bardziej energetyczną i pogodniejszą wersją – mówi autorka zwycięskiego projektu, która na co dzień prowadzi Pracownię Bobra. Zyskała też 4 tys. złotych nagrody. Przyznała, że do udziału w konkursie namówili ją znajomi: - Zarwałam weekend i w ostatniej chwili wysłałam swoje zgłoszenie. Kiedy zadzwonił telefon z urzędu z informacją, że wygrałam, w pierwszej chwili pomyślałam czy aby nie zalegam z jakimiś opłatami.

W jej prostym logo można się doszukać nawiązań do lokalnej architektury i podlaskiej ornamentyki, do ludowego rękodzieła i oczywiście do przyrody. Widać na nim liście, słońce, krzyż, który nie jest przypisany do tylko jednego z chrześcijańskich kultów.

Konkursowe jury przyznaje, że było bardzo zdziwione, ale pozytywnie, kiedy już po dokonaniu wyboru, otworzyło kopertę o numerze 43 i zwyciężczynią okazała się Hajnowianka.

- Nie miało to na nasz werdykt żadnego wpływu, ale to znamienne, że tak właśnie się stało – komentował przewodniczący jury prof. Jarosław Perszko, artysta, prorektor Politechniki Białostockiej. – Wybraliśmy trzy ciekawe projekty, ale nasza decyzja była jednoznaczna. Zwycięska praca była bezkonkurencyjna. Przy bardzo uproszczonej formie graficznej niesie ogromny potencjał przekazu.

Prof. Perszko podkreślał, że poziom był bardzo wysoki. Dlatego przyznano jeszcze dwa wyróżnienia. Otrzymali je Błażej Krzepina ze Szczecina i Maciej Burda z Poznania. Organizatorzy nie spodziewali się, że na konkurs napłynie aż 90 prac z różnych stron Polski.

- Okazało się to też znakomitą promocją dla miasta – przyznała Magdalena Chirko, członek jury i przedstawiciel Urzędu Miasta w Hajnówce. – Wiele osób musiało wejść na stronę, przeczytać regulamin, zobaczyć co się u nas dzieje, czym żyjemy.

Konkurs ogłoszono w ramach trzyletniego międzynarodowego projektu „Hajnówka OdNowa. Kooperacja w rewitalizacji- doświadczenia z Reggio Emilia" realizowanego przez OWOP we współpracy z Urzędem Miasta Hajnówka. Jego celem jest zaktywizowanie lokalnych organizacji społecznych i zaangażowanie ich w rewitalizację zagrożonego degradacją miasta. Znak graficzny zaprojektowany przez Agatę Łukszę posłuży głównie do sygnowania produktów wytworzonych przez podmioty ekonomii społecznej, które działają na terenie Hajnówki.

- Laureatka doskonale pokazała to podczas swojej prezentacji. Logotyp może się znaleźć np. na wydawnictwach, w filmach, rękodziele czy na wyrobach spożywczych, np. miodach, herbatach itd. – wyjaśnia Katarzyna Łotowska, prezes OWOP, który jest liderem projektu. – Chcielibyśmy, by mieszkańcy miasta z chęcią z niego korzystali i utożsamiali się z jego przekazem. Przy takim pogodnym i ciekawym motywie jest na to duża szansa.

PLIK DO POBRANIA:

Prezentacja Agaty Łukszy

 



dodano: 28 października 2019r.

Protokół z posiedzenia komisji konkursowej w sprawie rozpatrzenia Konkursu na znak graficzny

 


 

 

dodano: 24 października 2019r.

Miło nam poinformować, że Konkurs na znak graficzny został rozstrzygnięty przez Komisję Konkursową w składzie:

• dr hab. Jarosław Perszko, prof PB  - artysta rzeźbiarz, autor instalacji i działań performance, prorektor Politechniki Białostockiej (Przewodniczący),
• Barbara Bańka - artystka malarka,  fotografik, ilustratorka książek,
• dr Tomasz Samojlik - biolog, pracownik naukowy Instytutu Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk w Białowieży, rysownik, autor komiksów  i książek,
• Katarzyna Łotowska  - Prezes Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku,
• Magdalena Chirko - Zastępca Kierownika Referatu Polityki Gospodarczej w Urzędzie Miasta Hajnówka.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się w dniu 28.10.2019 r. o godz. 14:00 w Hajnowskim Domu Kultury (ul. Tamary Sołoniewicz 4).


 


 

dodano: 7 października 2019r.

 INFORMACJA o zgłoszonych projektach

Informujemy, iż w odpowiedzi na konkurs na znak graficzny w regulaminowym terminie wpłynęło 90 propozycji projektów. Swoje zgłoszenia przesłało łącznie 64 osób i podmiotów. Zgodnie z regulaminem konkurs zostanie rozstrzygnięty do 30.10.2019 r.

konturowa-mapa-polski-z-miastami zgloszenia na konkurs

Mapa zgłoszeń

 


 

 dodano:  29 sierpnia 2019r.

ZAPROSZENIE do konkursu

Do udziału zapraszamy amatorów i profesjonalistów. Nagroda to 4 tys. złotych.

Termin składania prac trwa do 30.09.2019 roku.

Zgłoszenie (wypełniona karta zgłoszeniowa wraz z plikiem graficznym) należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

PLIKI DO POBRANIA:

Regulamin

Karta zgłoszenia

Czytaj więcej: http://www.hajnowka.pl/urzad1/strategia-marki-hajnowka.html

 



dodano: 2 września 2019r.

Media piszą o konkursie:

https://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/uwaga_konkurs/dobry-znak-dla-hajnowki.html

http://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,25149665,dobry-znak-dla-hajnowki-do-wygrania-4-tys-zl.html

https://akadera.bialystok.pl/dobry-znak-dla-hajnowki-za-4-tys-zlotych/

https://wspolczesna.pl/hajnowka-czeka-na-swoj-dobry-znak-kazdy-moze-go-przygotowac-do-wygrania-4-tysiace-zlotych/ar/c1-14408623

https://www.radio.bialystok.pl/wiadomosci/index/id/173399

https://www.radio.bialystok.pl/wiadomosci/index/id/173652

 

 


 

 dodano: 17 września 2019r.

FAQ – pytania i odpowiedzi - 17.09.2019 r.

Pytanie nr 1:  Czy w znaku graficznym może być zawarty tekst, jeśli tak to jaki? Hajnówka lub inny?

Odpowiedź: W znaku graficznym może być zawarty tekst. Podstawowym zwrotem zdaje się być nazwa miasta - Hajnówka, który wskazywałby w przyszłości na pochodzenie produktów czy usług. Dopuszcza się także możliwość zawarcia innego tekstu, który zdaniem Uczestnika Konkursu będzie istotny z punktu widzenia odpowiedniego spełniania swoich funkcji.

Pytanie nr 2:  Czy w znaku graficznym powinien być zawarty tekst lub nawiązanie do logotypu rewitalizacji „Hajnówka – OdNowa”?

Odpowiedź: Sugeruje się, aby w przedkładanych propozycjach nie było uwzględniane hasło i logotyp "Hajnówka - OdNowa". Oczywiście sam tekst "Hajnówka" jak najbardziej możne znaleźć się w znaku/motywie graficznym, zgodnie z informacjami zawartymi w odpowiedzi na pytanie 1. W regulaminie Konkursu jest odwołanie do Strategii Marki Hajnówka (http://www.hajnowka.pl/urzad1/strategia-marki-hajnowka.html) i nowo powstały znak/motyw graficzny powinien wykazywać związek z założeniami Marki Hajnówka. Tam zawarte są wszelkie istotne wskazówki dotyczące potencjałów Hajnówki, zasad systemu identyfikacji wizualnej itp.

Pytanie nr 3:  Kto będzie właścicielem znaku?

Odpowiedź: Zgodnie z zapisami Regulaminu Konkursu zwycięski projekt stanie się własnością Organizatorów, czyli Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz Urzędu Miasta Hajnówka. Będzie mógł być wykorzystany za zgodą Organizatorów i na warunkach wskazanych przez Organizatorów przez podmioty działające na terenie miasta Hajnówka w obszarach zgodnych z przeznaczeniem projektu i celami konkursu.

Pytanie nr 4: Jakie przykładowe usługi społeczne /produkty będą mogły korzystać z wybranego znaku graficznego?

Odpowiedź: Zakłada się, iż będą to usługi bądź lokalnie wytwarzane produkty wysokiej jakości, wykazujące związek z miastem lub regionem, oparte na lokalnych surowcach, składnikach czy zasobach, designie, wytwarzane w nawiązaniu do lokalnych tradycji, potencjału przyrodniczego i kulturowego itp. Zakłada się stworzenie zasad i reguł wyrażania zgody na korzystanie ze znaku, trochę na zasadzie certyfikacji produktów i usług. To po stronie chcącego skorzystać ze znaku będzie leżało udowodnienie, iż spełnia warunki, o których mowa wyżej.

Pytanie nr 5: Czy nowe logo/znak graficzny ma zastąpić istniejące logo miasta - Hajnówka. Duchowa witalność?

Odpowiedź: Logo Hajnówka. Duchowa witalność:

logo Duchowa Witalnosc 

logo Duchowa Witalnosc p

jest oficjalnie przyjętym przez miasto promocyjnym znakiem graficznym. Geneza i symbolika znaku ściśle opiera się na wypracowanych założeniach Marki Hajnówka, które są i będą w dalszym ciągu wdrażane. Niniejszy konkurs ma na celu wyłonienie bardziej motywu, grafiki czy wzoru użytkowego, który będzie spójny z istniejącym logo promocyjnym, a będzie niejako jego uzupełnieniem przy zastosowaniu na produktach czy w związku ze świadczeniem określonych usług. Zakłada się, że oba znaki będą mogły być stosowane łącznie lub rozdzielnie. Dotyczy to produktów czy usług określonych w odpowiedzi na Pytanie nr 4.

Pytanie nr 6:  Jakie przykładowe usługi społeczne /produkty będą mogły korzystać z wybranego znaku graficznego? - uzupełnienie odpowiedzi na pytanie nr 4.

Odpowiedź: Zakłada się, że nowo powstały znak graficzny będzie wykorzystywany np. przez lokalnych przedsiębiorców, drobnych rzemieślników, organizacje społeczne, którzy wytwarzają produkty bądź świadczą usługi oparte na wysokiej jakości regionalnych zasobach, produktach, surowcach. Produktami takimi mogą być np. Marcinek Hajnowski, wpisany na Listę Produktów Tradycyjnych, wytwarzany na bazie tradycyjnej receptury, sery, twaróg, czy masło wytwarzane na bazie mleka pochodzącego z Regionu Puszczy Białowieskiej, tradycyjne pieczywo oraz wyroby cukiernicze oparte na lokalnych składnikach, itp. W przypadku usług znakiem wyróżnione będą takie, które wykażą oddziaływanie na popularyzację i wzmocnienie lokalnych potencjałów, np. produkcja przedmiotów użytkowych bazujących na lokalnym wzornictwie i designie, świadczenie usług kulinarnych w oparciu o tradycyjne, regionalne receptury i produkty.

 

Switch mode views:
  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.