Ponad 200 wideokonsultacji w województwie podlaskim
- Utworzono: wtorek, 01, grudzień 2020 11:40
- Odsłony: 293
Blisko 10 tysięcy osób skorzystało z rozmowy wideo z ekspertami ZUS w całym kraju. W województwie podlaskim takie spotkanie online z pracownikami ZUS odbyło 216 klientów.
ZUS wprowadził wideorozmowy z klientami nieco ponad miesiąc temu. Usługa, od początku, jej uruchomienia cieszyła się zainteresowaniem. Dotychczas w woj. podlaskim poprzez zdalną konsultację swoją sprawę załatwiło ponad 200 osób. W naszym regionie e-wizyty wprowadzono 29 października. Od 4 listopada są dostępne we wszystkich placówkach w całym kraju.
- Za pośrednictwem internetu klienci ZUS mogą załatwiać swoje sprawy, bez wychodzenia z domu, wygodnie i bezpiecznie dla siebie. Takie e-rozmowy trwają około 20 minut. Mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS. Dotychczas najwięcej rozmów przeprowadzono z zakresu emerytur i rent, a następnie zasiłków. Sporo osób łączyło się online z ZUS w celu założenia lub potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych - mówi Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Jak umówić e-wizytę
Umawianie wideorozmowy jest bardzo proste, wystarczy wejść na stronę interntową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta. Aby połączyć się z ekspertem wystarczy mieć smartfon, tablet czy komputer, który dodatkowo wyposażony jest w kamerkę i mikrofon oraz możliwość podłączenia do internetu. Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, ulgi i umorzenia założenie profilu PUE.
Rozmowy, które się nie odbyły
Niestety, wciąż są rozmowy, których nie udaje się zrealizować. Czasem wynika to z problemów technicznych, jak chociażby słabe łącze interenetowe, które ma klient, brak zasięgu, czy też stare przeglądarki stron www. - Klienci też nie do końca mają świadomość, że to oni muszą zainicjować wideorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To klient musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączenia do rozmowy - tłumaczy rzeczniczka.
Nie możesz skorzystać - odwołaj
Jeśli ktoś nie może skorzystać w umówionym przez siebie terminie z e-wizyty, warto ją wcześniej odwołać. Dzięki temu na taką rozmowę będzie mogła umówić się inna osoba, która potrzebuje informacji czy porady eksperta ZUS. Jeśli wizyta nie zostanie odwołana to termin będzie cały czas zarezerwowany, chociaż nikt nie skorzysta e-wizyty. Informacja jak zrezygnować z wizyty jest w wiadomości emailowej potwierdzającej rejestrację. Na ponad 16 tys. umówionych rozmów prawie 10 tys. odbyło się, niestety 4 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie anulowało jej, tym samym blokując termin dla innych chętnych.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego
KORONAWIRUS
Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w miejscu gdzie występuje koronawirus, jeśli zaobserwowałeś u siebie objawy takie jak:
GORĄCZKA, KASZEL, DUSZNOŚĆ i PROBLEMY z ODDYCHANIEM,
to bezzwłocznie powiadom telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną
tel. 604-441-454, 698-068-518, 604-279-575
w przypadku nasilonych objawów zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego.
Najbliższy oddział: 606-996-889
Potrzebujesz pomocy przy codziennych czynnościach, lub wsparcia psychologicznego?
Skontaktuj się z MOPS w Hajnówce.
.