Hajnówka. Duchowa Witalność - kilka zdań o promocji miasta
- Utworzono: poniedziałek, 10, czerwiec 2019 14:49
- Odsłony: 1237
Bliskie sąsiedztwo Puszczy Białowieskiej (miasto na skraju Puszczy, Brama do Puszczy, miasto wyrosłe z Puszczy), bogata i żywa kultura Regionu Puszczy Białowieskiej, w tym obecność prawosławia i kultury mniejszości białoruskiej, symbol dębu, Żubr Pompik, wysokiej jakości - ekologiczne i zdrowe produkty spożywcze oraz wyjątkowe tradycyjne potrawy, Hajnowski Marcinek, autentyczność – to jedne z głównych atutów Hajnówki świadczących o jej wyjątkowości. Właśnie na ich podkreślaniu skupione były działania promocyjne i wizerunkowe podejmowane przez pracowników Urzędu Miasta Hajnówka w ostatnich dwóch latach, o czym informujemy w opracowaniu dołączonym poniżej. Wynikają one z opracowanej dla Hajnówki strategii marki. Idea marki Hajnówka oparta jest na promowaniu aspektów przyrodniczych miasta, rekreacyjnych i ekologicznych przy uwzględnieniu wyjątkowych atutów kulturowych miasta i regionu.
Strategia Marki Hajnówka określa główne, strategiczne kierunki promocji i rozwoju miasta, opierające się na jego głównych potencjałach, natomiast w materiale przedstawiono podejmowane przez Urząd Miasta działania służące jej wdrożeniu. Podkreślić należy, iż niezwykle ważne i warte uwagi są wszystkie działania podejmowane w zgodzie z ideą marki Hajnówka, także przez inne podmioty, w tym te podległe samorządowi, inne instytucje, podmioty gospodarcze, społeczne czy osoby fizyczne, których w niniejszym materiale nie wymieniono, a które są wdrażane i funkcjonują wokół nas przyczyniając się do budowy jednolitego wizerunku miasta. Wzmacniają one wizerunek miasta na zewnątrz oraz warunkują podtrzymywanie tożsamości lokalnej.
Prezentujemy podsumowanie działań związanych z wdrażaniem tych założeń w dołączonym materiale. Był on jednym z punktów programu obrad ostatniej Sesji Rady Miasta Hajnówka w dniu 29 maja 2019 r., podczas której został przedstawiony Radnym Rady Miasta Hajnówka do zaopiniowania i akceptacji. Materiał uzyskał akceptację Rady. Warto wspomnieć, iż opinie Radnych nie odnosiły się bezpośrednio do założeń strategicznych czy samej idei marki - zawartych w treści Strategii lub bezpośrednio do sposobów jej wdrażania przez Urząd. Pojawiły się uwagi dotyczące faktów historycznych miasta zawartych w materiałach drukowanych wydanych przez miasto, do czego będziemy odnosić się w kolejnych materiałach publikowanych na www.hajnowka.pl. W opracowaniu jest system udostępniania i stosowania elementów graficznych promujących miasto, w tym logo miasta, na co Radni zwracali uwagę.
Zachęcamy do analizy materiału oraz włączanie się we wdrażanie założeń strategii zgodnie z ideą marki. Uwagi, opinie i propozycje związane z przedstawionym materiałem prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
Magdalena Chirko
Referat Polityki Gospodarczej
Urząd Miasta Hajnówka