Jak wygląda obsługa klientów w ZUS
- Utworzono: piątek, 27, marzec 2020 12:46
- Odsłony: 1006
- W ciągu dwóch najbliższych poniedziałków, 30 marca i 6 kwietnia 2020 r. placówki ZUS będą czynne do godz. 15.00. Nadal sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych są dostępne tylko w ramach wydzielonych stref, w których klienci mogą samodzielnie składać wnioski do przeznaczonych do tego skrzynek (bez kontaktu osobistego z pracownikiem ZUS). Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa naszych klientów i pracowników - informuje Katarzyna Krupicka, rzecznik regionalny ZUS województwa podlaskiego.
W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, maila, listu lub skorzystać z portalu PUE ZUS.
- Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania mailowo pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub przez formularz zapytania ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – wyjaśnia Katarzyna Krupicka.
Do dyspozycji klientów jest również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w dni robocze w godzinach 7-18. Dodatkowo w związku z epidemią koronawirusa ZUS uruchomił trzy nowe infolinie. Jest osobny numer dla spraw zasiłkowych, osobny dla przedsiębiorców i kolejny dla osób zainteresowanych tematem odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
- Dodatkowe infolinie są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 – dodaje rzeczniczka.
• 22 290 87 01 - informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły,
• 22 290 87 02 -infolinia dla przedsiębiorców,
• 22 290 87 03 -obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego