Dodatkowe numery telefonów w ZUS i nowe linie tematyczne
- Utworzono: piątek, 20, marzec 2020 10:34
- Odsłony: 1079
ZUS uruchomił 3 nowe linie tematyczne. Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy Zakładu odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach.
Klienci mogą dzwonić na specjalne numery telefonów, pod którymi dyżurują pracownicy ZUS. Pod trzema pomocniczymi kontaktami dyżur odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–15:00
Nowe numery telefonów:
22-290-87-01 - Dzwoniąc pod ten numer każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
22-290-87-02 - to drugi uruchomiony numer. Dotyczy on kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22-290-87-03 - to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
– Chcemy by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne. – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22-560-16-00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.
- Warto pamiętać, że klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach Zakładu wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.- dodaje rzeczniczka
Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. To dodatkowe wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego