Kurs języka migowego - część II

Zdjęcie: sala konferencyjna; przy stolikach siedzą uczestnicy kursu, 7 osób; z lewej strony tuz przed kursantami stoi lektorka, obok niej flipchart, na stoliku przy niej stoi laptop; na wprost na ścianie wisi ekran, na którym wyświetlony jest slajd - na nim znajdują się trzy prostokątne ikonki - na górze obok siebie dwie z sylwetkami mężczyzny, u dołu po środku prostokąt ze schematem; wszystkie osoby wykonują gesty w języku migowym

W dniach 23-25 września odbyła się kolejna część kursu języka migowego w ramach projektu „Hajnówka dostępna - program dostępności miasta w sferach kultury i turystyki inspirowany rozwiązaniami włoskimi z miasta Matera”. Prowadzącym warsztaty jest Polski Związek Głuchych (PZG). Tym razem uczestnicy zdobywali wiedzę pod okiem Agnieszki Kukulskiej, lektorki z PZG.

 

Kursanci nabywali umiejętności w następującym zakresie: rozpoczęcie i zakończenie rozmowy, podanie imienia, nazwiska, wieku, miejsca zamieszkania, miejsca pracy, liczebniki, określenie relacji rodzinnych.

Znaki języka migowego utrwalane były za pomocą m.in. filmików konstrukcyjnych, ćwiczeń w parach, zapytań i odpowiedzi w relacji lektor-kursant.

Emilia Korolczuk

Główny specjalista ds. wdrożenia w projekcie

zdjęcie: sala konferencyjna; przy stolikach siedzą uczestnicy kursu, 10 osób; przed nimi z lewej strony stoi lektorka, na stoliku obok niej stoi laptop, tuż za nią flipchart; wszyscy zgromadzeni w sali wykonują znaki w języku migowym; na wprost na ścianie wisi ekran, na którym ukazany jest mężczyzna na niebieskim tle

zdjęcie: sala konferencyjna; przy stolikach siedzą uczestnicy kursu, 8 osób; przed nim z lewej strony stoi lektorka, wykonująca znaki w języku migowym, za nią stoi flipchart na stoliku laptop; na wprost na ścianie wisi ekran z wyświetlonym slajdem


Audiodeskrypcja do filmu

Sala konferencyjna. Przy stolikach usadzeni są uczestnicy kursu, 13 osób. Z lewej strony przed nimi stoi lektorka, która wykonuje znaki w języku migowym, zadaje pytanie jednej z uczestniczek. Na twarzach kursantów pojawia się zastanowienie. Kursantka gestami dłoni odpowiada na zadane przez lektorkę pytanie. Lektorka kontynuuje wypowiedź w języku migowym, na jej twarzy widać uśmiech.

 

Switch mode views:
  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.