Region „Puszcza Białowieska” kandydatem do Polskiej Marki Turystycznej

01

Tytuł „Polskiej Marki Turystycznej - kandydat” dla marki Puszczy Białowieskiej został przyznany Lokalnej Organizacji Turystycznej „Region Puszczy Białowieskiej” w ramach I naboru w projekcie „Polskie Marki Turystyczne”, koordynowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki przy współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

 

Uroczysta gala miała miejsce 16 września 2019 r. w Reducie Banku Polskiego. Zasłużony tytuł odebrali wspólnie - Andrzej Skiepko Starosta Powiatu Hajnowskiego wraz z Martą Grzelak Prezes LOT „Region Puszczy Białowieskiej”. W wydarzeniu brali udział m.in. Minister Sportu i Turystyki - Witold Bańka, Sekretarz Stanu w MSiT - Anna Krupka, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej - Robert Andrzejczyk. Kandydatami do „Polskiej Marki Turystycznej” zostali także: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Szlak wokół Tatr, Zamość, Ziemia Świętego Krzyża

Przyznany tytuł kandydata zapewnia dostęp do szkoleń, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych, uczestnictwo w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych - pod opieką MSiT.

Uczestnikami, którzy spełnili wytyczne w zakresie dobry praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną, czyli otrzymali tytuł „Polska Marka Turystyczna” zostali:

- Marka Beskidy

- Kraina Lessowych Wąwozów

- Lublin

- Śląsk Cieszyński

- Toruń.

Celem projektu „Polska Marka Turystyczna” jest stworzenie pakietów turystycznych, stanowiących jedną spójną całość, funkcjonującą pod szyldem marki turystycznej. Ma przyczynić się do wzmocnienia wizerunku Polski jako atrakcyjnej turystycznie destynacji turystycznej, opartej o bogate dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze. Poprzez realizację działań ekspercko-doradczych wpłynie na poprawę jakości zarządzania rozwojem turystyki, świadczonych usług w jej ramach, dostosowanie aktywności marketingowych do zastanych warunków, w taki sposób by przynosiła efekty nie tylko na szczeblu lokalnym, ale również regionalnym.

Region Puszczy Białowieskiej z roku na rok staje się coraz bardziej popularnym kierunkiem turystycznych podróży turystów, nie tylko z Polski, lecz także z zagranicy. Czynnikami szczególnie przyciągającymi są walory przyrodnicze w postaci puszczańskich lasów, które tworzą warunki sprzyjające rekreacji, aktywnemu wypoczynkowi. Duchowość kultury (budynki sakralne - cerkwie, kościoły, domy zdobione tradycyjną ornamentyką, wiejskość) nadaje natomiast niezwykły klimat autentyczności, sielskości w postaci spokoju wśród którego można osiągnąć wewnętrzną harmonię, zregenerować siły duchowe i witalne. Tu posmakujemy rytmu życia w stylu „slow”.

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów w rozwoju marki turystycznej. Wspólnymi siłami oraz dzięki wzajemnemu wsparciu jesteśmy w stanie to osiągnąć.

PLIK DO POBRANIA:

"Polskie Marki Turystyczne" Laureaci 2019r.

 

Więcej na:

https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl

https://www.msit.gov.pl

https://polskieradio24.pl/42/273/Artykul/2368941

Emilia Korolczuk


Switch mode views:
  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.