W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu Zakładu mają na celu zapewnienia bezpieczeństwa naszym pacjentom i personelowi.
TELEPORADA
Przyjmowanie zgłoszeń i ustalenie terminu teleporady (dzień, godzina) odbywa się poprzez kontakt telefoniczny z personelem rejestracji medycznej lub za pomocą e-rejestracji. Pracownik rejestracji medycznej po wstępnym rozpoznaniu potrzeby zdrowotnej, wpisuje świadczenie zdrowotne do harmonogramu teleporad oraz informuje pacjenta, na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada.
Jeśli wizyta w gabinecie lekarza POZ okaże się konieczna, wtedy przed wejściem do gabinetu pacjent powinien:
- zasłonić usta i nos maseczką
- odkazić ręce
- mieć zmierzoną temperaturę teleporada realizowana jest telefonicznie;
Zasady:
- termin (dzień i przybliżona godzina) ustalany jest w rejestracji przychodni zgodnie z harmonogramem pracy poszczególnych poradni;
- w ustalonym terminie personel kontaktuje się z pacjentem telefonicznie – połączenie realizowane jest z numeru zastrzeżonego więc wymagana jest ze strony pacjenta możliwość odbioru takich połączeń;
- przed udzieleniem świadczenia następuje potwierdzenie przez osobę udzielającą teleporady tożsamości pacjenta
- teleporada skutkuje jej anulowaniem po podjęciu co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut;
- w przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady, wtedy podczas rozmowy ustalany jest termin skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z pacjentem;
- odbiór e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne następuje po przesłaniu informacji z kodami odbioru za pośrednictwem IKP (Internetowe Konto Pacjenta), SMS lub email zgodnego z danymi zawartymi w dokumentacji medycznej, istnieje możliwość odbioru dokumentów w rejestracji przychodni; o tym jak założyć IKP pod linkiem http://spzoz.hajnowka.pl/zaloz-internetowe-konto-pacjenta/
- zlecenia na badania laboratoryjne, na wykonanie badań obrazowych (rtg, usg) są do odbioru w rejestracji przychodni.
ZLECENIA TESTÓW W KIERUNKU COVID-19
Na mocy rozporządzenia Ministra Zdrowia od września 2020r. lekarze POZ mogą zlecić wykonania testu molekularnego RT-PCR u osoby, u której podejrzewają lub rozpoznali zakażenie lub chorobę wywołaną wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19). W myśl zapisów wskazaniem do zlecenia testu są następujące objawy: temperatura ciała powyżej 38 st. C, kaszel i duszności, a także utrata węchu lub smaku. Pobranie materiału biologicznego do przeprowadzenia testu na obecność wirusa obywa się w Mobilnym Punkcie Pobrań znajdującym się przy wejściu do Oddziału Obserwacyjno – Zakaźnego. Punk Pobrań czynny jest od poniedziałku do niedzieli, w godzinach: 7.05 – 9.20 oraz 16.45 – 19.00. Z punktu można skorzystać wyłącznie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym. Numer telefonu: 606 996 889.
Na badanie zabierz dokument ze zdjęciem i swoim nr PESEL, przestrzegaj zasad higieny i społecznego dystansu, unikaj środków transportu zbiorowego. Po wykonaniu badania wynik zobaczysz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta, będziesz o nim również poinformowany przez lekarza POZ.
Jeśli są już wyniki Twojego testu na obecność koronawirusa, to po zalogowaniu się na Internetowym Koncie Pacjenta zobaczysz jeden z czterech komunikatów:
- negatywny – wynik ujemny testu (nie wykryto SARS-CoV-2). To oznacza, że nie masz koronawirusa, zachowaj jednak dotychczasowe środki ostrożności i higieny.
- pozytywny – wynik dodatni testu (wykryto SARS-CoV-2). Potwierdzono obecność koronawirusa, Ty i osoby, które miały z Tobą bliski kontakt, powinny zastosować się do zasad kwarantanny.
- niediagnostyczny – to oznacza, że próbka jest niezdatna do badania, należy pobrać kolejną próbkę od pacjenta i jak najszybciej przekazać do badania.
- nierozstrzygający – to znaczy, że wynik jest na granicy analitycznej czułości testu, wymaga zbadania kolejnej próbki pobranej od pacjenta po 24-48h.
ADMINISTRACJA
W przypadku jakichkolwiek spraw wymagających ich realizacji w administracji Szpitala prosimy o kontakt wyłącznie telefoniczny, za pomocą poczty e-mail lub tradycyjnej.
PRZED WIZYTĄ W SPZOZ
Każda osoba przed wizytą w placówkach SP ZOZ w Hajnówce powinna zmierzyć sobie temperaturę. Jeśli wynik pomiaru wyniesie 38 stopni C lub będzie wyższy, występują objawy, takie jak: kaszel, duszność oraz dana osoba znajduje się w grupie ryzyka (pobyt w okresie ostatnich 14 dni w rejonie aktywnej transmisji koronawirusa SARS CoV-2 lub kontakt z osobą zakażoną), nie powinna przychodzić do SP ZOZ. W takiej sytuacji prosimy o kontakt telefoniczny z lekarzem rodzinnym lub z Powiatową Stancją Sanitarno – Epidemiologiczną w Hajnówce, tel. 604441454; 698068518; 604279575.
Pacjenci zgłaszający się na wizytę w poradni podlegają procesowi wstępnej segregacji osób wchodzących na teren obiektów Szpitala poprzez wejście główne do budynku odbywającej się w holu przy Centralnej Rejestracji, która obejmuje: pomiar temperatury ciała; wypełnienie oświadczenia dotyczącego możliwości zakażania SARS Cov-2; weryfikację zabezpieczenia pacjenta w maskę ochronną; dezynfekcję rąk.
W przypadku gdy pacjent nie będzie zabezpieczony w maskę ochronną, personel obszaru segregacji odmówi mu możliwość wejścia na teren Szpitala.
PLANOWE PRZYJĘCIA DO SZPITALA
W przypadku planowych przyjęć do szpitala, prosimy aby kontaktowali się Państwo bezpośrednio z personelem lekarskim poszczególnych oddziałów celem ustalenia terminów.
ODWIEDZINY
Na terenie Szpitala wprowadzony został zakaz odwiedzin u pacjentów hospitalizowanych we wszystkich Oddziałach SP ZOZ do odwołania. Z dniem 2 czerwca 2020r. koordynatorzy/ kierownicy poszczególnych oddziałów zostali upoważnieni do dokonywania odstępstw w powyższym zakresie, zwracając szczególną uwagę na sytuację sanitarno-epidemiologiczną w danym oddziale. Osoby odwiedzające poddane zostaną procesowi wstępnej segregacji.
PORADNIE SPECJALISTYCZNE
W przypadku, gdy pacjent jest osobą niesamodzielną, w trakcie wizyty w poradni może asystować mu maksymalnie jedna osoba towarzysząca.
PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA
Przychodnia Rejonowa Nr 2 (budynek Szpitala) obecnie mieści się w części poz dla dzieci chorych, tel. do rejestracji 85-682-91-73.
Apelujemy o ograniczenie liczby osób towarzyszących. W miarę możliwości pacjenci są proszeni o samodzielną wizytę w poradni.
Jednocześnie apelujemy do Państwa aby wizyty w SPZOZ w Hajnówce ograniczyć wyłącznie do pilnych. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny z rejestracją, lekarzem lub administracją.
Rejestracja do Pracowni Endoskopii dokonywana jest wyłącznie telefonicznie, tel. 85-682-92-73. Do rejestracji wymagane jest przekazanie danych ze skierowania.
Przepraszamy za niedogodności i prosimy o przestrzeganie powyższych wytycznych.