ZUS najlepszy w sondażu „Polak w urzędzie”

Jak podaje CBOS Polacy najwyżej oceniają obsługę urzędników w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. ZUS otrzymał 4,4 pkt w skali pięciostopniowej.

Postrzeganie polskich urzędów zdecydowanie ociepla się. Porównywalne dane sprzed pięciu i dziesięciu lat świadczą o poprawiającej się jakości obsługi. W tym kontekście warty podkreślenia jest fakt, że pośród klientów administracji publicznej ZUS zajmuje czołową pozycje w większości ocenianych kryteriów.

Ogólna ocena jakości obsługi  w ZUS w skali 1-5 to  4,4 pkt.  i jest to najwyższa ocena pośród wszystkich ocenianych instytucji. Także w bardziej szczegółowych kategoriach badania związanych z obsługą ZUS wypadł najlepiej.  Aż  64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sprawa w ZUS została załatwiona „od ręki”. Prawie wszyscy badani (96 proc.) stwierdzili, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie , a 87 proc. stwierdziło że poświęcono im dostatecznie dużo czasu i uwagi. Aż 93 proc. respondentów bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.  

Sondaż „Polak w urzędzie”  przeprowadzono w dniach 2-12 listopada na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski, liczącej 1016 osób.

 

- Tak wysoka ocena bardzo nas cieszy i jest dowodem na to, że mimo bardzo dużej ilości zadań, które wykonuje ZUS pracownicy zatrudnieni przy bezpośredniej obsłudze naszych klientów spełnili ich oczekiwania. – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

 

Katarzyna Krupicka

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa podlaskiego

Switch mode views:
  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.