ZUS najlepszy w sondażu „Polak w urzędzie”
- Utworzono: środa, 03, styczeń 2018 09:46
- Odsłony: 1660
Jak podaje CBOS Polacy najwyżej oceniają obsługę urzędników w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. ZUS otrzymał 4,4 pkt w skali pięciostopniowej.
Postrzeganie polskich urzędów zdecydowanie ociepla się. Porównywalne dane sprzed pięciu i dziesięciu lat świadczą o poprawiającej się jakości obsługi. W tym kontekście warty podkreślenia jest fakt, że pośród klientów administracji publicznej ZUS zajmuje czołową pozycje w większości ocenianych kryteriów.
Ogólna ocena jakości obsługi w ZUS w skali 1-5 to 4,4 pkt. i jest to najwyższa ocena pośród wszystkich ocenianych instytucji. Także w bardziej szczegółowych kategoriach badania związanych z obsługą ZUS wypadł najlepiej. Aż 64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sprawa w ZUS została załatwiona „od ręki”. Prawie wszyscy badani (96 proc.) stwierdzili, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie , a 87 proc. stwierdziło że poświęcono im dostatecznie dużo czasu i uwagi. Aż 93 proc. respondentów bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.
Sondaż „Polak w urzędzie” przeprowadzono w dniach 2-12 listopada na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski, liczącej 1016 osób.
- Tak wysoka ocena bardzo nas cieszy i jest dowodem na to, że mimo bardzo dużej ilości zadań, które wykonuje ZUS pracownicy zatrudnieni przy bezpośredniej obsłudze naszych klientów spełnili ich oczekiwania. – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego
Katarzyna Krupicka
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa podlaskiego