Podlaski Oddział NFZ - Załatw sprawę korespondencyjnie

W trosce o bezpieczeństwo naszych interesantów  i pracowników – aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wywoływanej przez koronawirusa choroby COVID-19 – zachęcamy do ograniczenia osobistego kontaktu z placówkami podlaskiego oddziału NFZ do minimum.

Te sprawy można załatwić bez konieczności wizyty w Funduszu:

Zlecenia na wyroby medyczne:

  • od 1 stycznia 2020 r. lekarze w poradniach/oddziałach szpitalnych mogą po wystawieniu zlecenia na wyroby medyczne od razu je potwierdzić, jeśli jednak pacjent otrzyma zlecenie na starym druku, może go przesłać poczta do NFZ w celu potwierdzenia. Potwierdzone zlecenie odeślemy na wskazany przez pacjenta adres.

Skierowania na leczenie uzdrowiskowe:

  • może przesłać do Oddziału Funduszu bezpośrednio lekarz kierujący lub pacjenta.

Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymagają osobistego zaangażowania pacjenta – są załatwiane wyłącznie korespondencyjnie.

Karty EKUZ:

  • wnioski o wydanie EKUZ można złożyć w formie elektronicznej na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , poprzez ePUAP oraz listownie.

Ubezpieczenie w NFZ:

  • wniosek o weryfikację statusu ubezpieczenia zdrowotnego (EWUŚ) oraz wnioski i pytania dotyczące okresów i zasad ubezpieczenia zdrowotnego można przesłać pocztą tradycyjną lub mejlem:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  (skan pisma)

Ubezpieczenie dobrowolne:

  • wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać tradycyjną pocztą, poprzez ePUAP lub mejlem:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

Korzystanie z e-rozwiązań pomoże zminimalizować ryzyko zarażenia zarówno u Państwa, jak i naszych pracowników.

W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, w najbliższym czasie może zostać zmniejszona do niezbędnego minimum liczba stanowisk obsługi klientów w podlaskim NFZ.

Liczymy na Państwa wyrozumiałość i zrozumienie.

W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Telefoniczną Informacją Pacjenta pod numerem 800 190 590.

Rafał Tomaszczuk

Rzecznik Prasowy POW NFZ

Switch mode views:
  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.