Gimnastyka buzi i języka – innowacja pedagogiczna z elementami logorytmiki w grupie Jeżyków, w Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żubra Pompika w Hajnówce

Zdjecie przedstawia dzieci siedzące przy stoliku. Przed każdym z nich na stole leży kartka papieru z narysowanym konturem drzewa. Na kartce leżą kolorowe, papierowe listki, które dzieci za pomocą słomki umieszczonej w ustach, wciągając powietrze do siebie, przenoszą z miejsca na wybrane miejsca.

Sprawność aparatu artykulacyjnego, czyli popularna gimnastyka buzi i języka są niewątpliwie ważnym elementem rozwoju mowy i wymowy, dlatego dzieci z grupy Jeżyków podjęły wyzwanie i rozpoczęły ćwiczenia logopedyczne w ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej.

W czasie zajęć przedszkolaki doskonały między innymi percepcję słuchową. To dzięki jej sprawnemu funkcjonowaniu dziecko spostrzega, zapamiętuje i rozpoznaje dźwięki, wśród których znajdują się również dźwięki mowy. Wspólne muzykowanie, granie, śpiewanie oraz odtwarzanie rytmów z wykorzystaniem między innymi instrumentów dało dzieciom wiele radości. Z dużym zaangażowaniem Jeżyki próbowały swoich sił przenosząc kolorowe listki za pomocą słomek. Zadanie może nie było zbyt proste ale i z tym poradziły sobie bardzo dobrze.

Na zakończenie przyjemny relaks przy wierszykach masażykach. Ćwiczenia relaksacyjne pomogły dzieciom przenieść się w świat spokoju, zapomnieć o zmartwieniach, a przy okazji dostarczyły niemało satysfakcji z wspólnej zabawy.

Justyna Karpiuk i Elżbieta Wołkowycka

Zdjęcia: Jolanta Wołkowycka

Opis galerii zdjęć:

Zdjęcia prezentują dzieci z najstarszej grupy Jeżyków z Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Żubra Pompika w Hajnówce podczas zajęć pt. „Gimnastyka buzi i języka", które stanowią innowację pedagogiczną z elementami logorytmiki. Dzieci siedzą na podłodze w półokręgu, ich oczy skierowane są na dwie prowadzące zajęcia, siedzące naprzeciwko nich. Na następnym zdjęciu dzieci są w pozycji „na kucaka", w rozsypce – na podłodze rozłożone są szablony chmur. Prowadząca zajęcia w ręku trzyma tamburin. Następnie dzieci w pozycji stojącej trzymają w rękach instrumenty perkusyjne: marakasy i trójkąty. Na kolejnych zdjęciach dzieci siedzą na podłodze, przed każdym z nich leży drewniana podkładka, na której leżą papierowe listki w kolorach żółtym pomarańczowym i czerwonym. Dzieci kolejno wyklaskują ułożone przed sobą z listków rytmy. Tym razem dzieci siedzą na podłodze jeden za drugim i patrząc na prowadzące zajęcia dwie panie, wykonują na plecach u kolegi lub koleżanki masażyk relaksacyjny. Następnie dzieci siedzą przy stolikach, na których leżą kartki z narysowanymi konturami drzew, obok leżą kolorowe, papierowe listki. Dzieci trzymając słomkę w ustach, nabierając powietrza przenoszą listki z miejsca na wybrane miejsce.



Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.